Strony

poniedziałek, 7 maja 2012

DIY Serum z witaminą C

Moja ulubiona pielęgnacja, to pielęgnacja minimalistyczna. Po przygodzie z TriAcnealem bardzo uważam co nakładam na twarz. Ba! nawet już nie używam żadnego podkładu czy pudru ponieważ już nie muszę, koloryt na mojej buzi ładnie sie wyrównał i dziś o serum które doprowadziło moja buzie do stanu że nie boje się już wyjść bez podkładu na buzi :D

Serum z witaminą C jest bardzo proste i szybkie w wykonaniu i SKUTECZNE

O działaniu:

- antyoksydacyjnym - chroni przed wolnymi rodnikami, które przyczyniają się do przedwczesnego starzenia skóry

- fotoochronnym - wspomaga ochronę skóry przed promieniowaniem UV;
 
- wzmacnia naczynia krwionośne

- rozjaśnia przebarwienia pozapalne i posłoneczne oraz zmniejsza skłonność do przebarwień

- stymuluje syntezę kolagenu i elastyny, dzięki czemu wygładzeniu ulegają powierzchniowe zmarszczki oraz zwiększa się elastyczność i sprężystość skóry

- przyspiesza gojenie oparzeń słonecznych wywołanych promieniowaniem UVA i UVB

- nadaje cerze promienny wygląd i poprawia koloryt skóry oraz działa lekko złuszczające

- działa przeciwzapalnie, gojąco i łagodząco oraz wspomaga gojenie oparzeń posłonecznych


Sposób przyrządzenia:

 Do sporządzenia serum potrzebne nam będzie:



  • witamina C - kwas askorbinowy (do kupienia a sklepach z półproduktami)
  • woda do iniekcji lub woda destylowana (ja wolę wodę do iniekcji ponieważ taka musi spełniać jeszcze szereg wymogów a koszt to kilka groszy )
  • opcjonalnie alkohol etylowy ( zwiększy penetracje serum, jednak w dużych ilościach może przesuszać)
  • buteleczka z ciemnego szła w którym będziemy serum przechowywać
  • waga - ja używałam wagi aptecznej ale również idealna będzie waga jubilerska
Oczywiście należy zachować zasady higieny zanim zabierzemy się za tworzenie.

 Krok 1:

 Wlewamy do buteleczki zawartość ampułki z wodą


  Krok 2:

Odmierzamy odpowiednią ilość kwasu askorbinowego




Krok 3:

Wsypujemy witaminę C do buteleczki z wodą





Ja do swojego serum dodałam 2 krople alkoholu etylowego, aby z potęgować działanie ale nie obsuszyć cery

 Krok 4:

Zakręcamy buteleczkę i energicznie potrząsamy aby składniki się połączyły. Po wymieszaniu serum wygląda ja zwykła woda, a kwas się doskonale rozpuszcza



Na koniec wstawiamy buteleczkę do lodówki i na drugi dzień serum jest gotowe do użycia.

Warto wspomnieć o tym, że witamina C potrafi być bardzo niestabilna dlatego nie robię nigdy serum większego niż 5-10ml i cały czas trzymam w lodówce i bardzo ważne w buteleczce z ciemnego szkła. Nie robię serum nigdy większe niż na tydzień ponieważ serum nie w skaldzie żadnych konserwantów przedłużających ważność.

Stosowanie:

Pierwszą buteleczkę serum stosowałam dzień w dzień pod filtr aplikując pipetką lub zwyczajnie na opuszki palców i nakładałam na twarz. Po skończeniu pierwszej buteleczki robię zwykle serum 5ml i aplikuje na twarz  co 2-3 dni ponieważ witamina C kumuluje się w naszej skórze.
Warto zacząć od małych stężeń na początek 5% potem możemy zwiększać stężenie, a witamina C działa w stężeniach od 5% do 20%



 Podsumowując:

Takie serum może być stosowane przed osoby w każdym wieku z każdym typem cery! Jest naprawdę ekspresowe i dziecinnie proste, do tego bardzo tanie !!
U siebie zaobserwowałam ogromną poprawę kolorytu cery, zmniejszenie naczynek oraz delikatne rozjaśnienie blizn. Cera nabrała promiennego blasku, mam nadzieje, że działanie antyoksydacyjne ujawni się w przyszłości.



Co myślicie o takich serach na twarz?
buziaki
yamelka

15 komentarzy:

  1. Z chęcią bym wypróbowała, podoba mi się też taka zabawa w chemika, ale nie mam w domu takiej wagi więc robienie serum do twarzy "na oko" mogłoby się źle skończyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wagi jubilerskie są bardzo łatwo dostępne np na allegro, a zawsze się taka waga przydaje :)

      Usuń
    2. niby racja, ale człowiekowi chyba łatwiej jest się zabrać do czegoś jak ma wszystko pod ręką ;) niemniej jednak jeśli kiedyś mnie najdzie to pewnie i wagę kupię, a co! :D

      Usuń
  2. ` Prowadzisz bardzo ciekawego bloga ! ; *
    + Będzie mi miło jeśli dodasz się do moich obserwatorów ; * ja już to u ciebie zrobiłam ♥

    http://niusiaa.blogspot.com/ <--- Zapraszam ♥

    ; - )

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie tydzień temu robiłam swoje serum z wit. C
    Nie powinnaś dodać jakiegoś środka chelatującego? Witamina C jest bardzo wrażliwa na metale. Twoja mikstura jest wobec tego niestabilna :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu nawet nie chodzi o to, że nie będzie działać, a wręcz szkodzić, bo z antyoksydantu stanie się oksydantem :(

      Usuń
    2. Nie kochana, nie muszę ponieważ moja mikstura nie miała i nie ma żadnego kontaktu z metalami.

      Usuń
    3. Nawet woda destylowana ma w sobie metale. Gdy otwierasz buteleczkę też jest na nie narażona. Witamina C jest niestety niestabilna strasznie.
      Ja dodaję pół SAP a pół Juvitu innej płynnej wit.C, która już w sobie ma "stabilizatory" :)

      Usuń
    4. ale ja nie używałam wody destylowanej :) pisałam o tym ;)

      Usuń
  4. Masz świetny blog wiesz? :) na pewno będe tu zaglądać częściej :) Obserwujemy? buziaki:***

    OdpowiedzUsuń
  5. ja nie lapie sie za mikstury ale jesli komus wychodza skorzystalabym
    Fajny blog powstaje obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  6. a jak serum zachowuje się na skórze? szybko się wchłania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak serum , jest jak woda wchłania sie w kilka sekund, możesz też czuć w pierwszych dniach lekkie mrowienie od kwasu :)

      Usuń
  7. a można dodać do niego jakieś ekstrakty np, z zielonej herbaty? magdalenaolle@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko fajnie fajnie ale ze składnikami jest lekki problem. Niby skąd ty bierzesz wodę do iniekcji?;>

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz! Czytam wszystkie i bardzo je cenię ! :)

Proszę jednak o nie zostawianie komentarzy : "Obserwujemy się" czy "Zapraszam do mnie".
Odwiedzam każdy blog który zostawił u mnie swój ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...