Strony

piątek, 11 maja 2012

DIY kręcimy błyszczyk do ust !

Witajcie !

Z góry muszę Was przeprosić, że zaniedbuje bloga ale ostatnio mam sporo na głowie z czym muszę sie uporać :(

Od dawna chodziło mi po głowie zrobienie błyszczyka do ust w typowo nude kolorze, zwłaszcza że drogeryjne nie fajnie podkreślały skórki i kolor nie zawsze był taki jaki bym chciała. Składając zamówienie na kolorówka.com takie było moje zamierzenie - stworzyć własny błyszczyk do ust, nie przypuszczałam jednak że tak mi sie to spodoba i teraz żałuje że nie kupiłam więcej mik i pojemniczków :D

... Ale przejdźmy do zrobienia błyszczyka

Półprodukty jakich użyłam to:

 - złoty olej Jojoba
- olej rycynowy
- wosk Candelilla
- puder jedwabny
- dwutlenek tytanu
-i pigmenty:
- Strawberry Pop!
- Indian Red
- Tea Rose
- Satin Gold
- Ochra czerwona

Akcesoria:
- zlewka/ pojemnik w którym będziemy mieszać błyszczyk
- mikrofalówka lub łaźnia wodna dla rozpuszczenia wosku i błyszczyku
 - coś do mieszania błyszczyku np spieniacz do mleka
- bagietka szklana lub patyczek którym będziemy dozować półprodukty
- pojemniczek na błyszczyk


Przepis:

składniki zawartość na ok. 3 ml
złoty olej Jojoba 44,5 % ok. 1,6 g
olej rycynowy 44,5 % ok. 1,6 g
wosk Candelilla 11 % ok. 0,42 g

źródło: kolorówka.com

Sposób przyrządzenia:

Swoje błyszczyki robiłam na 6ml wiec zwiększyłam wszystkie składniki dwa razy.

Krok 1:

Odmierzamy odpowiednią ilość wosku



Następnie roztapiamy wosk w mikrofalówce lub wkładamy do łaźni wodnej
Po roztopieniu wosk ma lemonkowy kolor



Krok 2:

Do roztopionego wosku dodajemy kolejno odpowiednie ilości oleju rycynowego i oleju jojoba



 
Następnie mieszamy wszystkie oleje ze sobą możecie użyć do tego spieniacza do mleka ja korzystałam z wierteł farmaceutycznych. Po wymieszaniu nasza baza do błyszczyka ma lekko zółte zabarwienie o kremowej konsystencji



Przepraszam za jakość zdjęć, będąc w aptece nie miałam ze sobą lustrzanki :( mam nadzieję że coś uda Wam się zauważyć.



Krok 3:

Do naszej gotowej bazy dodajemy stopniowo pigmenty w zależności jaki odcień chcecy uzyskać oraz dodatki puder jedwabny aby polepszyć aplikacje błyszczyku oraz dla pielęgnacji ust i dwutlenek tytanu dla zwiększenia krycia oraz działania UV (ma również właściwości silnie wybielające).
Ważne jest to aby dodawać stopniowo pigmenty mieszać i sprawdzać odcień - u mnie taka zabawa trwała prawie 4 h na dwa błyszczyki ale osiągnęłam co chciałam :D

Krok 4:

Jeśli uzyskaliśmy odpowiedni odcień jaki chcieliśmy ostatnim etap to przelanie błyszczyka do pojemniczka.
Nie jest to takie proste jakby się by wydawało, ponieważ błyszczyk dość szybko tężeje.

Najlepszym sposobem jest przygotowanie dwie łaźnie wodne z wrzącą wodą, jedną na pojemniczek w której mamy błyszczyk i na pojemnik na błyszczyk. Ważne jest to aby małymi ilościami wlewać błyszczyk do pojemniczka ponieważ w pojemniczku tężeje i czopuje otwór wtedy szybko zamykałam pojemniczek z błyszczykiem i do gorącej wody aby go roztopić, oczywiście błyszczyk również cały czas musi być w łaźni aby nie stężał.



A oto efekt finalny:


jeden błyszczyk dla mnie ( po lewej) drugi dla mojej mamy (odrobinę ciemniejszy)

i swatche


i na ustach



jakbym miała więcej pojemniczków zrobiłabym jeszcze więcej błyszczyków, ponieważ UWAGA to wciąga :D

Co myślicie o samodzielnym tworzeniu kosmetyków? Stworzyliście już jakiś kosmetyk kolorowy?

7 komentarzy:

  1. WOW wyszło świetnie! :) jak prosto ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie się prezentują:) Może wrzuciłabyś zdjęcie efektu na ustach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne wrzucę jak tylko baterie mi sie naładują :)

      Usuń
  3. cudeńko. Ten jasny chętnie sama bym przygarnęła :) Ja jeżeli już coś kręcę, to są to kosmetyki nie wymagające posiadania zaawansowanego sprzętu. Nawet wagi nie mam :/ Zazwyczaj więc są to jakieś mgiełki i inne tego typu drobiazgi

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglada super! jaka date waznosci maja takie diy blyszczyki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę sie że Ci sie podoba :) błyszczyk jest właściwie bezterminowy ponieważ olej jojoba ma właściwości anty jełczejące :)

      Usuń

Zostaw komentarz! Czytam wszystkie i bardzo je cenię ! :)

Proszę jednak o nie zostawianie komentarzy : "Obserwujemy się" czy "Zapraszam do mnie".
Odwiedzam każdy blog który zostawił u mnie swój ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...